De stichting Mobilisation for the Environment heeft de ANBI status, dat betekent dat uw gift mogelijk een belastingvoordeel kan opleveren.

Schenk met belastingvoordeel

• Wilt u nog meer impact maken voor de natuur en de fiscus een handje laten meehelpen? Dat kan! Periodiek schenken levert voordeel voor u én voor de natuur op. We leggen u hieronder graag uit hoe het precies zit.
  • Hoe werkt het? Om te schenken met belasting­voordeel vult u een formulier in: de periodieke schenkingsovereenkomst. Daarin legt u uw schenking vast. Na 5 kalender­jaren kunt u stoppen.
  • De Belastingdienst betaalt graag mee aan uw steun.

Bereken uw Belastingvoordeel:

Hoe groot uw voordeel is, kunt u met een eenvoudig hulpmiddel hier berekenen.

Leg uw schenking vast:

• U kunt het formulier op de computer invullen, digitaal ondertekenen, als pdf opslaan en daarna mailen naar [email protected]. U kunt het formulier ook op de computer invullen, uitprinten, met de hand ondertekenen en daarna mailen aan [email protected]. Wij vullen de ontbrekende gegevens in en sturen het terug naar u.
    • Hier kunt u het formulier downloaden.
    • De voorwaarde voor belastingvrij schenken is dat u zich voor minimaal 5 jaar of 10 jaar voor een vast bedrag per jaar verbindt. Er is geen minimum aan het bedrag.
  • Het makkelijkste voor u en ook voor ons is als u een jaarlijkse automatische afschrijving inzet in uw bank rekening voor het bedrag van de Periodieke schenking. Dan  vergeet u het niet en is de administratie eenvoudig.
  • Als u de belastingaangifte doet, neemt u de periodieke schenking mee in de aangifte. Daarna krijgt u het belastingvoordeel van uw donatie in één keer terug.

Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag, stel uw vraag per email op [email protected]